onsdag 17. juni 2009

Move Your Ass! Please?


Etter fire måneder på krykker er det bare å fastslå at antall ganger folk har reist seg for meg på buss, trikk eller bane matcher antall måneder: fire. Jeg innså fort at folk enten later som om de ikke ser meg, eller så stirrer de, fortsatt sittende, på meg. Som om de lurer på hva som kommer til å skje dersom trikken, bussen eller banen bråstopper.

Og jeg er selvfølgelig ikke alene. Matt Muro, en 37 år gammel New Yorker, har gått med krykker siden desember i fjor. I februar var han blitt så lei av folk som ikke reiste seg på T-banen at han opprettet billedbloggen med det velklingende navnet "People Who Sit In The Disability Seats When I'm Standing On My Crutches". Tittelen sier alt. Morsom blogg med mange sterke meninger i kommentarfeltet. Mulig noen føler seg truffet?


2 kommentarer:

Greta-G sa...

Jeg kunne ikke vært mer enig! Ingen som reiser seg for meg med vogna, de bare sitter der og stirrer... også hater jeg når ungdommer absolutt MÅ ta heisen, hvorfor ikke rulletrapp? Så kan vi som trenger heis slippe å vente på den i en evighet!

Oslosliten sa...

Har vært på opptil flere kjøpesentre der heisene er fulle av fjortiser med glassaktig blikk. Da ender sånne som oss i rulletrappen:(